Logo

Oštrim krojevima do labavljenja modno konzervativnog Balkana

Prvu reviju, reviju otvaranja imaće dizajnersko ime koje već godinama kreira modnu scenu po svom, a prvi korak je upravo načinio na istom mjestu još kao student Univerziteta u Banjoj Luci. Marko Feher, tada se prvi put publici predstavio kolekcijom “Virdžina”, dokazao je da je moda za njega već tada, kao početniku, bila puno više od manekena i garderobe. Moda je već godinama njegovo sredstvo za slanje društveno odgovornih poruka, za analizu društva i lošeg u njemu, za poligon rasprava i prostor za promjene.

image
Foto: Edvin Kalic

Znanje je sticao i na prestižnom londonskom Central Saint Martinsu, a svoje kreacije i kolekcije izlagao od Zagreba, Beograda, Sarajeva, preko Londona, sve do Vankuvera. Uprkos konzervativnoj sredini u kojoj živi i stvara, od svojih početaka propitivao je tradicionalne vrijednosti i duboko ukorijenjene stroge norme koje društvo nameće svakom svom pojedincu, jasno kritikujući ono što ne valja i što koči savremenog čovjeka i njegov put ka kvalitetnijem i slobodnom životu.

Slobodno možemo reći da je Marko Feher dio onog „velikog“ i „svjetskog“ modnog šlaga, dizajnerska vizija i umijeće kojim se ponosimo jer je naš, sa ovih podneblja. Njegove modne poruke poput „Ljubav na sva tri jezika“, „He said Yes“, „Nema problema“, nose i određenu dozu težine kojom je razbijao tabue, predrasude, kalupe koji su ustaljeni, ali i pogrešni. Njegove kolekcije osim moćnih, upadljivih krojeva i originalnih printeva, nedvojbeno nose priču o porodičnim odnosima, korijenima, o rodnim ulogama, ravnopravnosti i još mnogo drugih važnih tema, koje uvijek dopru do publike i potaknu na raspravu.

image
Foto: Edvin Kalic

Ono što takav vid mode, ali najprije umjetnosti koju on stvara, i treba da učini. I ovoga puta, njegova kolekcija obećava stroge forme, savršen tailoring, scenske komade u kojima je već oblačio velika imena show biznisa, ali i jednu pozadinsku priču koja je i temelj "Creative & Fashion Industry" dvodnevnog događaja – koliko daleko možemo dosegnuti s modom. I u vidu mijenjanja narativa, ali i promocijom svoje ekonomije i poduzetnosti, koje prati kvalitet i naše znanje.

image
Foto: Edvin Kalic